Thursday, August 21, 2008

Taiwan: 20082008 - Dinner

oh, hari nih 20.08.2008..very nice number huh..blk dinner baru perasan kata hari 20.08.2008..agak2 ade x org yg pilih tarikh nikah hari??hari tuh 08.08.2008 rmai jerk yg nikah pd hari tuh..

Ok berbalik kita pd dinner hari nih..erm,td thomas bgtau prof. chang ajak dinner skali kat vegetarian restaurant..ok gak ler x yah nak rushing blk bilik & masak seperti mana hari2 sblm nih..best best sbb ada org nk blanjer kn..after kitorg finished our job & berkemas,kitorg pn kluar ler masa tu dh pkl 6.40 ptg..dh sunset pn..restaurantnyer ok ler..nice & good..kitorg mkn sayur yg dimasak dgn pelbagai rasa, ada 4 jenis and kitorg ada jg order 2 jenis nasi goreng..sayur2 tuh smua kitorg mkn dgn nasi yang rasa dia mcm bubur pulut hitam...aku suka btul dgn rasa nasi tuh,sedap ler..

Mula2 tuh dorg just hidang sayur dlm 1 mangkuk,stiap org dpt 1 mangkuk..uushh,mcm ner ler aku nk hbskan sayur ni..aku nih dh ler x berapa suka mkn sayur,so hari nih aku kna mkn sayur..just sayur only,tp not bad ler sayur tuh mmg fresh..aku x hbs skit jer,aku x mkn apparagus..heheh..aku mkn sayur tu guna sudu & garpu,x pandai ler guna chopstick..tp mula2 tuh aku guna chopstick jg ler tp pkir2 no need ler nk susah2 pkai chopstick. kalo guna chopstick x tau ler bila nk hbs mkn,agaknyer amik masa 2-3 jam ler kot..heheeheh...

Lps hbs syur tuh, dorg hidangkan sup..ade cendawan & kacang (thomas kata kacang tuh sebenarnyer lotus seed), x pelah sedap jg ler..kali nih aku mkn sup tuh smpai hbs..Next hidangan adalah vegetarian + fruit mix drink..tgk mcm menarik tp bila rasa jer alamak rasa mcm tepung yg campur dgn pisang tuk buat cucur kodok..hehehe..pastu aku mkn nasi goreng (rasa 2 jenis nasi goreng,rasa skit2 jer coz nasi tuh dibahagikan kpda 2 bhagian mmg smua org bleh rasa ler)..and then aku mkn nasi yg rasa mcm bubur pulut hitam dgn 4 jnis masakan sayur..wah,hbs smuanyer..maklumlah tgh laparlah katakan..pastu aku try sedaya upaya aku tuk hbskan air tuh,so mmg aku dpt hbskan jg ler tp last2 rasa nk termuntah le plak..sib baik ler tak muntah..last dishes ialah buah & dessert..buah dia mmg fresh..

Erm,hari nih kebanyakkan sayur yang aku x mkn, aku dh mkn td..termasuklah buah kiwi..buah kiwi yang aku x penah ada rasa teringin nk mkn sblm ni,so aku dh mkn td..sedap jg rasanya..a lot of food yang cuba td...all the dishes is mmg best, rasa dia pn sedap except the mix drink..ehhehe..So dh kenyang pn, boleh blk bilik & rest...
~Thanks to prof Chang and his group for the dinner..maybe next time we will dinner together again..

2 comments:

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...