Monday, September 1, 2008

Today_01092008

Hari nih adalah 1st day puasa..erm,sib baik pg tadi terjaga before subuh tuk sahur..tu pun aku bgn just tuk mkn ubat dan minum air..dh 3 hari aku sakit, ntah bila nk sembuh..moga2 aku cepat sembuh,doakan aku yerk..

hari nih kat ofis buat keje pn mcm lambat2 skit smpai trainer aku tanya why,because of fasting???…oh very bad because aku sakit,tak larat sgt sampai sakit hbs 1 badan nih..so otak pn mcm lmbt jer nk berfikir,hehehe sorry Becker tp finally aku dpt jg siapkn keje design aku..
Time lunch hour pn menjelma..thomas and Dr wang dtg bilik hntar meja lg..aku dgn sidah bgtau smlm teh ais (milk tea) yg kitorg beli kat dpn hotel (kat area2 nite market dpn Hsin Hua University) tu tak sedap sgt,rasa dia lain ler..so thomas pn nk tolong belikan teh ais kt tempat kitorg selalu beli,bleh ler dijadikan minuman tuk berbuka puasa nanti..erm,tetiba2 teringat kat Malaysia,kalo aku dok kat umah sewa nih mau aku buka posa sorg2 jg nih…sedih sedih..tp hari nih malaysia cuti,kalo aku kat sana sah2 aku dh amik cuti tuk blk perlis bleh berbuka posa dgn family aku..huhuhu tp apakan daya aku bkn di Malaysia,stop dreaming…

Masa silih berganti,leka btul aku buat design LNA..ops,dah hampir pkl 6pm so kena blk bilik jap gi pkul 6.15 dh nak berbuka dah..so aku dgn sidah pn jln kaki blk bilik..finally smpai jg kt blk before 6.15.tak sabar nk tggu buka posa,tp rasa mcm biase jer..kitorg just minum teh ais dlu n then blk blk msg2 mandi and solat maghrib..After solat baru kitorg masak mknan berbuka posa..alhamdulillah,hari nih for 1st day fasting kitorg mkn nasi dgn sardin and sayur+pucuk masak air..sedap ler jg..Utk esok dan seterusnya ntah ler kitorg akan mkn ape plak,mgkin maggi and roti kot..erm,nilah kisah 1st day puasa di perantauan..

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...