Saturday, April 4, 2009

Kempimpinan bukan Satu Kedudukan

Kepada mereka yang “agung” di kalangan kita yang merendah diri & berani menunjukkan contoh bagaimana kepimpinan adalah satu pilihan bukan satu kedudukan

Ayat ini saya ambil dari dedikasi penulis buku Habit yang ke 8 kepada pembaca-pembacanya. Actually saya pinjam sekejap buku ni dari GM saya semata-mata kerana minat dengan ayat ini.. Ayat ini memberi maksud yang sangat mendalam sebenarnya cuma kita kena tafsir betul-betul & faham betul-betul apa maksudnya..Saya suka dengan kata-kata ini dan juga buku ini, so saya akan beli buku nih nanti tapi kena tunggu gaji masuk dulu kot sebab budget tak cukup la..So kepada orang-orang yang merasakan diri dia tuh seorang pemimpin yang bagus so fikir-fikirkanlah ayat nih..kalo kita nih anggap jawatan yang kita sandang sekarang nih dah terlalu besar sampai kita boleh ambil kesempatan ke atas orang-orang di bawah maka fikir-fikirkanlah, bukankah itu menunjukkan kita seorang yang mementingkan kedudukan???tepuk dada tanyalah pada hati kita sendiri, ada akal kita fikirlah apa yang tersirat & tersurat disebalik ayat itu..


Dari Mata Pena Ku;


No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...