Monday, June 29, 2009

Redang Trip 2009: 1st Day

Aku join trip ke Pulau Redang baru2 nih yg dianjurkn oleh ofis aku...program start 12 Jun so aku apply replacement leave..sblm nih dh janji dgn sidah nk gi sesama but last minute sidah cancel tak jd gi..sorg2 jelah aku nih but msa mlm (11 Jun) nk naik bus tu, aku borak2 dgn kak laili & then dia pn sorg gak..yeahhhh dh ade geng..aku smpai kt ofis dlm 10.30mlm mcm tuh, ingatkan ramai dh sampai tp tak pn..so tunggulah org2 lain then bus bertolak pkl 12mlm..aku takut sebenarnya sbb naik bus 2 tingkat almaklumlah aku tak pernah lg naik buas 2 tingkat nih..mula tuh tak bleh tido jg asyik terjaga je tp after berhenti dkt kwsn rehat cherating dlm pkl 4pg rasanya barulah aku blh tido dgn nyenyak nyer..
kak laili & me..tgh menunggu org lain dtg..
me, jack, ezati & the geng...
kak laili, me & arun..sblm naik bus & smbil2 dok tunggu org lain
Nilah bus 2 tingkat yg aku maksudkan tuh..bus nih boleh memuatkn 69 org..
Pastu pkl 7pg smpai kat pekan kuala terengganu kitorg singgah makan sbb masing2 dh lapar..pas mkn kitorg gerak ke area dkt dgn Jeti Syahbandar..smua org berkumpul kt situ tp disebabkan masih awal lg, aku, kak laili & syakirah berjalan kaki ke Pasar Payang saja jln2 cari apa yang patut..pastu blk ke tempat menunggu..erm,katanya feri pkl 10pg..adeiii penat la nk menunggu ni dah la panas..
Kak laili & me..belakang tu syakirah..kitorg baru blk dr Pasar Payang..
Me & anees (anak Mior & Zaza)..smbil dok menunggu2 aku nih saje jelah main dgn budak2
Me, Kak laili & syakirah..waiting kat Jeti utk naik feri..
Me with topi cowboy..dlm feri, dpt seat belakang skali plak tuh dgn kak laili..sape punya eh topi cowboy ni hehehe :D
Pemandangan Mozana Resort yang kitorg tinggal utk 3D/2N...
Transit bot...
Dr feri kitorg tukar naik speed boat utk ke Mozana Resort..
Org2 lain yang baru smpai...
Tupai yg leka makan buah ceri..
Bot2 yang terdpt di hadapan Mozana Resort..
Tempat rehat yg terdpt di depan bilik aku..tempat dorg2 nih melepak..
Lps mkn tgh hari, kitorg smua kena blk tukar baju utk gi snorkeling plak..tempatnya tak jauh dr resort..nilah 1st time aku nk snorkeling, ada takut jg la...so aktiviti utk ptg tu hanyalah snorkeling sahaja...lps hbs snorkeling transit bot hntr kitorg smpai kt tgh je, so sementara menunggu speed boat nk dtg ambik kitorg smua, aku, kak laili, syakirah, arun, zarril, dan abg..(ape ntah nama abg tuh bleh plak aku lupa) kitorg decide utk berenang dr tengah laut tuh balk ke resort..perghhh,ingatkn dekat rupanya jauh giler..penat aku nk berenang,last2 aku tolak je kaki aku kt batu..pasni mmg tak nk dh berenang dr tengah tuh lagi..
Kitorg tgh menikmati hidupan di dlm laut..


Air masuk hidung le plak hehe :D
Lps mkn malam, kitorg melepak kt cafe tgk tv..kiotrg layan citer Nur Kasih kt tv3..actually kitorg sbnrnya ade plan lain mlm tuh tp kitorg tggu line clear dulu le..dlm pkul 10pm mcm tuh kitorg (aku, syakirah, kak laili, kwn ezati, adik cikli, zarril, arun, shahril mansor, mior, dino, en rusli & org resort) jln kaki ke long beach (beach sblh)..kt sana mmg happening giler sbb byk pub & ala2 disko..mcm jungle tracking pn ade gak,jauh le jg nk smpai ke sana..dgr music je trus kaki nih gedik...heheh :D ..kitorg lepak2, amik gambar & singgah kedai runcit yg ade kt stu utk beli brg..
Kitorg...on the way ke long beach...
Beach area...masing2 nmpk camera je nk pose..heheh
Time to happy....
Kt buaian pn nak pose..zarril, mior, adik cikli, kwn ezati & me..
Kt depan kedai runcit yg ade kt sana..syakirah, kak laili, me, zarril & arun..
Me, adik cikli, kwn ezati & syakirah..kt long beach area..
Kak Laili, Me & syakirah....
Me, Adik Cikli, Kwn Ezati, Syakirah & Kak Laili..
Syakirah, Kwn Ezati, Adik Cikli & me again..pantang nmpk camera keje nk posing jerk..
Me & kak laili...again n again
Lps balik kitorg lepak kat cafe borak2...penat weyy jln kaki jauh sgt, berpeluh2 jg la..dh penat dh borak, trus blk bilik..huhu dh pukul 2 pg daa..esok nk bgn awl plak...oklahlah, nilah cerita di hari pertama aku & kwn2 di Redang...

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...