Saturday, February 20, 2010

Trip to Kelantan


Baru sempat nak update...Aku ke Kelantan masa CNY baru2 nih dgn family sbb nak menjenguk anak sedara ku..Kitorg ke sana hari jumaat petang after solat jumaat then stay kt sana sampai isnin pagi..hari jumaat tu kitorg sampai kt umah adik aku dlm pkl 10.30mlm, lewat sampai sbb singgah rumah bapa sedara kt Butterworth..masa tgh borak kt rumah bapa sedara aku tu, dorg ckp la "bawa kereta mlm2 kt atas bukit tu nanti mesti jumpa dgn gajah"...adik aku si yob tu dgn selambanya menjwb, "kalo dia jumpa gajah dia nak tuntun gajah tu bawa blk"...Lps mkn2, kitorg pn bertolak ke Kelantan ikut highway Kulim..aku drive sampai ke kawasan rehat Titiwangsa, then tukar dgn adik aku...masa dia tgh drive nih la dia nampak 3 ekor gajah kt tepi jalan, aku mmg dh sedap dh tido...terkedu dia, esoknya baru dia citer kt kitorg semua...itu la ckp sgt mcm tuh...hehe :)


Hari sabtu keluar ke KB, adik aku nk beli barang2 rumah..On the way nak blk rumah kitorg singgah rumah jiran kitorg yg kebetulan masa tu dia ada kt kelantan gak...Hari ahad kitorg keluar ke Rantau Panjang...huhhh, jalan jem yg amat sgt..2jam tu dr Tanah Merah nk sampai ke Rantau Panjang...sempat shopping sejam je, mmg org ramai sgt2..masa on the way blk tu pn masih ramai lg org nak ke sana, jln masih jem lg..ish ish ish, mmg tak blh la pi Rantau Panjang time cuti...Hari isnin pg lps breakfast dan pergi ke pasar, kitorg pn bertolak balik..singgah Bukit Bunga kejap beli keropok...dlm pkl 8.30mlm kitorg pn sampailah kt rumah, lambat sampai sbb byk sgt menyinggah...letihnya badan but still enjoy the trip...

2 comments:

  1. gajah bukan stakat keluo mlm..siang2 pun die keluo...bukan stkat gajah jerk tau keluo..kenkdang harimau pun kuo...aku dh byk kali jumpe mahluk allah ni..kalau die ade atas jln...jgn le hon....bahaya..bg jerk die lalu...sbb die selalunyer nak melintas....

    ReplyDelete
  2. uhu...sempat lagi singgah kat banding tuh....aku penah naik bot kat situ..mahal n xde ape pun...

    ReplyDelete

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...