Thursday, September 3, 2009

Dugaanku

Minggu lepas aku mmg tak sedap hati je..nape ntah..tetiba rasa nk blk Malaysia..mcm ada sesuatu yg akan berlaku pd aku & family aku..so selepas aku dpt khabar berita dr family mmg terjawablah kenapa aku tak sedap hati & kenapa aku rasa nk blk Malaysia...bak kata azie, "dugaan diperantauan..."...apa2 pn yg berlaku aku redha..

1. Adik
Actually adik aku ada hntr comment kt friendster aku on Wednesday tp aku buka friendster tu pn on Saturday..terkejut jg baca komen dia..dia bgtau kereta kena pecah cermin dgn pencuri, hbs semua accessories dlm kereta termasuklah meter dicuri oleh perampok tuh..kejadian tu berlaku pd pkl 4am kat depan rumah dia (husband dia baru jerk masuk tido dlm pkl 3am lbh)..keretanya mmg berkunci..apa yg mengejutkan aku, kereta dia nih mmg dh dipasang dgn alarm system yg canggih la tp perampok tuh mmg dpt matikan alarm kereta dia after pecahkn cermin kereta..adik ckp org yg buat keje2 tuh adalah org yg dh biasa dan dh tau selok belok psl kereta dia..ermm, anggaran kos kerugian adalah melebihi RM1000.


2. Mak
Hari Jumaat lps je hbs office hour, kitorg (aku, pizin, mandy) plan berbuka puasa kt luar..memula tuh ingat nk mkn vege jerk tp kedai vege tuh tak buka..kitorg naik shuttle bus..masa dlm bus nih aku tgh tgk movie kt hp, pastu tetiba ade message masuk..aku ingat message dr sape le kn tp bila buka je message tuh rupanya mak yg hantar..mak bgtau dia kena ragut before berbuka puasa..kena ragut dkt dgn kawasan rumah, masa tuh mak pergi kedai nak ambik bekas kuih..issshhh dh la kredit tak da masa dpt message tuh, terus aku jd risau...makan pn belom lg nih, buka puasa pn just minum air jer..cari prepaid then call mak tanya keadaan mak mcm mana, mak kata dia ok je cuma kat leher jelah ada calar2 sikit & berbekas merah sbb rantai mak kena ragut..nasib baik la peragut tuh tak tendang motor...lps mak berbuka puasa mak gi buat report polis..aku call lg mak tanya mcm mana keadaan mak..mak ckp ok jer dia, cuma rasa sakit hati sebab peragut tu amik rantai..aku pn ckp la kt mak, tak pe mak rantai tuh hilang kita boleh beli lain tp mak nih bukan senang nk dicari ganti..kalo mak ok tak pelah, cuma risau jelah kot ada ape2..sebak jerk mak dgr aku ckp cengitu..ermm, anggaran kos kerugian melebihi RM2000 (ikut harga emas 2thn yg lalu).

3. Liza
Hari sabtu liza message bgtau rumah dia kena pecah masuk dgn pencuri..cuma hilang hp jelah, nasib baik tak de hilang yg lain2...kejadian berlaku time office hour..


Pagi td aku call mak, saja nk borak2..mak bgtau tokwan (sebelah ayah) sakit sekarang nih..hbs tangan & kaki bengkak..sebelah tangan dh tak boleh angkat..ke mana pn dia dh tak pergi, motor pn dh tak naik..umur tokwan dlm 80thn..hari tuh aku blk kg (sebelum aku gi Taiwan), aku sempatlah gi umah tok & tokwan..masa tuh tgk dia sihat jerk, siap dia ada dtg umah aku naik motor lg..ntah la, perasaan aku sekarang nih bercampur baur..dia penah ckp kt aku, kawinlah cepat2 takut nnti dia tak sempat nk tgk...apa2 pn aku hanya dpt mendoakan tokwan aku tuh sihat hendaknya..

2 comments:

  1. serious teruk ke kete ko tu weyyy...sian aku dgr...

    lepas nih mak ko kena berhati2 kalau berjalan...tutup mana yg nampak emas..

    ReplyDelete
  2. kereta adik aku weyyy...itu la kesian kt mak aku...sib baik la x der ape2 :)

    ReplyDelete

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...