Monday, September 21, 2009

Hari Raya Aidilfitri 2009


Hari raya pertama selalunya mmg tak da kt rumah..Pg2 lagi slps semua org selesai solat, aku & family (mak, ayah & adik yob) pergi ke kubur..menziarah kubur tok & tokwan sebelah mak, jg ziarah kubur bapa saudara..slps ziarah kubur, kitorg balik beraya di rumah tok sebelah ayah (sblh pagi) dan di rumah tok sebelah mak (sblh ptg), almaklumlah mak ayah org perlis je so mmg 1 hari jelah masa yg dihabiskan utk beraya di kedua-dua rumah tok. Walaupun tok & tokwan sblh mak dh meninggal tp kitorg blk jg ke sana sbb adik-beradik mak semuanya balik berkumpul di situ...Masa kt rumah tok sblh ayah kitorg sempat bergambar kenangan keluarga besar adik-beradik ayah..

Bergambar bersama-sama saudara mara & sepupu sebelah ayah sempena Aidilfitri 2009 di rumah tok & tokwan Bohor Inai, Perlis.
(Tiada di dlm gambar: keluarga maklang, makteh & paktam)

Atan (adik) with wife and Erfan..Adik atan beraya kat rumah mak mertua dia thn nih..
*Gambar adik ta bersama husband tak sempat pn nak ambik..

Adik yop bersama sepupu2 sebelah mak..

Paksu & Erfan..

Hari raya kedua rumah aku buat open house..rutin biasa setiap kali hari raya kedua..aku bgn awal la jg, tlg mak buat keje kt dapur..saudara mara dtg dr pkl 10.30pg lagi tp masa nih sup belum siap lagi..dlm pkl 12 tgh hari semua saudara mara sblh mak & jg ayah dtg, penuh umah..nasib baik kwsn ruang tamu rumah & jg dapur luas utk muatkan semua saudara-mara sblh mak & ayah..org mmg tak henti2 dtg ke rumah, dr pg sampailah ke lewat ptg..aku mmg penat la buat keje dapur sampai tak sempat nk mkn tp sib baik la sblh ptg mak booking maid indon dtg kemas dapur & kawasan rumah sbb sblh mlm mak nk buat kuih utk jual esok pg..

Antara tetamu2 yg hadir ke rumah aku hari raya kedua...aku mmg tak sempat nk ambik gambr dorg semua sbb aku mmg bz sgt2, ke hulu ke hilir buat keje dapur dan melayan tetamu..
*kak nor-thanks ye utk ketiga-tiga gambar nih..teh ambik dr facebook..

Blk cuti raya kali ni, aku sempat tlg mak jual kuih kt market..boring dok kt umah, asyik tido jerk sblh pg (mmg bgn lewat la) then ptg plak sibuk jumpa kwn sana sini..mlm plak bawa mak ayah gi beraya rumah sedara terdekat...mmg best jual kuih nih, sekejap jer kuih dh hbs..pkl 7.45 pg mcm tuh aku dh kuar jual kuih, then tggu sampai mak dtg hntr kuih second round dlm pkl 8.45pg..bila mak dh sampai, barulah bleh gi breakfast..punyalah best dok kt kampung selama 10hari cuti, nk balik kl pun rasa mcm berat hati jerk...

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...