Monday, January 18, 2010

Try Update..


Erm, ape ye nk update..rasa nk menulis tp idea plak tak ada. Hari ni tidak bermula dengan baik sebab aku pergi keje lewat lg walaupun semalam dh ada semangat yg berkobar2 nak gi keje awal..ape2 pn aku akan cuba utk dtg awal esok pg, i will!!...utk tempoh 2 bulan ni start dr hari ni aku tak perlu nk concentrate pd keje2 circuit design sgt sbb semua layout utk circuit tuh dh pn submit ke Taiwan untuk fabrication. Fabrication process ambil masa selama 6-8 minggu. So now aku perlu complete kan design documentation, testing & study psl chip yg Prof Chang bg tu.

Oh ye, lagi 1 nk kena writing paper for journal or international conference. Kalo international conference tuh maybe aku target nk hantar ke APMC 2010 kt Jepun but still in consideration sebab aku rasa lagi better submit untuk international journal kn..chewaaahhhh semangat betul aku selepas aku dpt email dr En Arjuna, dia hantar softcopy journal aku yg dh publish kt Microelectronics International. 1 permulaan yg baik utk aku if aku nak move ke universiti selepas ni (ade hati juga rupanya aku ni hehe).. ni bukannya 1st time aku publish paper, nk ikutkan dh byk dh pun aku publish paper tp byknye submit ke conference je..nk kena usaha lebih lagi ni utk thn nih. semangat bkn main berkobar2 tapi aku masih lg di depan labtop aku nih tgh membebel kt blog ni dan sambil2 tgk cerita Nur Kasih online kt tv3..walaupun dh byk kali aku tgk cerita nih tp aku still tak jemu2 nk tgk, ceritanya mmg best sgt..oklah, nk buat keje ni..nk kena update layout review form dan byk lagilah...report pn belum buat lagi nih..

Tp kan sebelum tu aku ada nk share dgn korg 1 benda ni yang membuatkan aku & org lain rasa demotivated..ade ke ofis aku nih cut-off research allowance..ish ish ish mmg tak patut la..ingat senang ke nk buat keje research, mencari idea2 utk dapatkan project dan siapkan project. bengong betul sape yg buat decision tu..huhuhu geramnyeeee aku (uishhh tgh bersabar je ni)...kalo aku ni agent unit trust takpe jg, so mmg aku takde la nk bising2 psl research allowance tuh kat dlm email ofis. tp aku bukanlah agent unit trust, aku cuma seorg researcher yg sentiasa akan buat keje2 reserach utk dptkan duit gajinya pada setiap bulan...maybe i need to do something lepas ni..tp kan dlm keadaan kecoh2 elaun kena tarik, aku masih lagi boleh bershopping...relaks je aku beli handbag baru huhu...shopping tetap shopping beb sbb shopping jg merupakan 1 terapi utk wanita..Erm, rasanya cukuplah setakat ni je aku membebel utk hari ni..sambung lagi lain kali..bye2 semua..

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...