Tuesday, January 19, 2010

Not in a mood


Salam semua...hari ni tak berapa sihat, not in a mood...badan jd sakit2 & lemah semacam je, rasa nk demam pn ade jg ni..maybe sebab semalam main badminton kot. dh lama rasanya aku tak main badminton, selalu jogging je ptg2 lps office hour..Bgn tido pg td mula2 pikir nak amik EL je sbb rasa mcm malas nk gi keje, rasa nk tido je kt umah tp last2 dtg jg keje. sbb pikir takut bos cari kot2 dia nk update ape2 dr aku..lemau betul la badan nih, selalunya pg2 minum bidadari tp pg td tak sempat nk minum. vitamin c pun lupa gak nk makan, ermm nk kena start makan vitamin c blk la..nk kena jaga kesihatan ni sbb azam tahun ni nak lebih sihat kn..Dlm keadaan yg tgh takde mood, then tetiba aku dpt message from Mr.E...its make me smile :) thanks ya..

Salah 1 sebab lg kenapa aku not in a mood ialah psl kes "reserach allowance" yg ditarik balik. masing2 kt ofis aku nih stress + tension je bila pihak pengurusan mengeluarkan pekeliling Jumaat lepas. Actually aku sendiri tak perasan psl elaun research yg kena tarik balik tuh..almaklumlah, bila tgk email from HCM tu terus je baca separuh jalan sebab email tu psl MAPs (alamak KPI tak isi lg ni, agaknya ada ke bonus utk thn lepas)...Then, bos aku panggil dan dia tunjuk psl email dr HCM tu, barulah aku tau kata reserach elaun tu diberhentikan....For the 1st time, aku reply email tu kepada semua researcher kt ofis nih, dan ada feedback dr dorg semua..dan semalam aku voice out lagi sampailah ada sorg manager nih bg warning directly pd aku, nasib baik ada org yg backing..syukur alhamdulillah..Apa2 pun semua org dh voice out, semua org dh bg pendapat masing2 so kita tengoklah lps nih apa tindakan drp pihak pengurusan atasan di atas masalah yg berlaku sekarang. Lebih baik mereka berterus terang drp berpura-pura..Dan aku tak pernah lupa, rezeki tu Allah yang bg dan aku bersyukur dgn rezeki yang aku peroleh sekarang ni. Oh ya, korang semua cuba la amalkan membaca surah al-waqiah dan ayat 1000 dinar untuk murah rezeki, insya-allah.

Oh ye, nilah antara email2 yang berkaitan ketidakpuasan hati terhadap pekeliling tu:

"Saya menganggap tindakan MEMBERHENTIKANMEMBERHENTIKAN RESEARCH elaun. Adalah lebih bijak sekiranya pihak pengurusan cut cost RESEARCH elaun dari 250 ke 150 dan dari 200 ke 100, disamping cut cost jgk elaun projek manager, cut cost elaun2 pihak pengurusan yg saya sendiri xtahu banyak mana diorg dapat dan bukannya tarik terus RESEARCH ELAUN itu. RESEARCH elaun adalah sama seperti tindakan kerajaan menaikkan harga petrol secara melulu & kurang bijak sebanyak 70sen, tindakan kerajaan itu mengakibatkan kerajaan hilang sokongan penuh rakyat & hilang majority ¾ dlm parlimen. Maka saya menjangkakan pihak pengurusan akan kehilangan sokongan penuh para researcher dalam mencapai target 2010 kelak. Maka berkemungkinan ramai para penyelidik yang tidak berpuas hati & salah paham atas tindakan pihak pengurusan"

" Apalah sangat dengan RM200 tu....
Bukannyer boleh buat bayar duit minyak kereta gi kerja seminggu..
Bukannyer boleh bayar makan kat "cafe yang mahal gila nak mampus takda subsidi kat rnd" sebulan..
Bukannyer boleh bayar bil astro,bil air,streamyx,bil letrik sebulan..
Bukannyer boleh beli susu anak 4-5 tin..
Bukannyer boleh beli barang keperluan rumah seminggu..
Bukannyer boleh beli rantai belian, duit belanja sekolah buat isteri ngan anak-anak..
Bukannyer boleh bagi duit bulan-bulan kat mak ayah kat kampung..
Bukannyer boleh buat saving takaful, ASB, tabung haji, public mutual.. bla..bla..bla..
Bukannye boleh gi planning bercuti dengan keluarga dan anak-anak yang tiap minggu tanya bila kita nak pergi bercuti nie ayah..sambil aku menjawap dengan bersahaja.. "tak cukup lagi RM200 jer lagi nie"...Ooooooooo nak amik balik yer........ haaaaaaaaambiklah......hambikkkkkk......hambikkkkk
Nak lagi... ? aku ada 10 hinggit dalam poket nie... kalau tak cukup bagitau yer...


Inilah antara suara2 hati yang mmg bengang dgn keputusan yang telah dibuat. Apakan daya, aku cuma reseacher sahaja yg tak mampu utk buat apa2...hanya mampu berdoa pd DIA..dan hanya mampu untuk meluahkan segala-galanya disini..

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...