Saturday, January 17, 2009

Servis Kereta

Hari nih aku online dr Pusat Servis Proton kat Serdang Raya..dh sejam lbh jg ler aku menunggu, katanya 3jam baru siap smuanya..hehe..hari nih aku bangun awl giler sbb semata2 nk servis kreta..aku buat major servis 80,000km and tukar timing belt skali..huhu ntah brapa ribu ler aku nk kena byr..td before proceed ke servis dorg nih calculate dlm RM1060 utk major servis dan tukar timing belt. itu baru estimated cost, blm cost yg btul2 lg..dh le aku request suh check everything kt kreta aku sbb aku rasa mcm tak sedap bawa bila laju skit after aku baiki kreta aku dr excident hari tu..Erm,timing belt jer dh RM590..tp sib baik aku VIP member kat sni so aku tak kena bayar utk labour charge..apa2 pn kita tggu jap gi after hbs servis kreta brapa aku nk kena bayar, agak2 pengsan ke tak...hahah..
Dlm pkl 2.30pm kereta aku pn siap di servis pastu dorg ajak aku kuar gi test kereta..blk test kreta, dorg hntr kreta aku utk dicuci..then aku pn msuk ler utk byr cost servis and cost2 yang lain..So actual cost yg aku kena bayar adalah RM1224...wahhh sib baik aku tak pengsan tau..mmg aku rasa puas hati sgt ler bayar sbb aku suh dorg check all item kt kreta aku tu..dh sedap dh bawa cuma nk tukar tayar jer..pasni kreta aku seperti sedia kala mcm baru beli haha

2 comments:

  1. Assalamualaikum tuan empunya blog,maaf kalau ganggu,jika perlukan perkhidmatan cat kereta boleh la datang sini
    http://bengkelcatkereta.blogspot.com
    wasallam.

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumsalam..Ok bro kalo saya nk cat saya contact bro k..hehe

    ReplyDelete

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...