Monday, March 2, 2009

SeDiH... :(

Hari ni saya rasa sedih sikit...tetiba je rasa sedih & nak menangis...mula-mula tu saya rasa ok je bila saya chatting dengan Ann (member saya masa kat unimap dulu)...dia cerita pasal dia dah interview untuk further study kat oversea..cuma dia tak tahu lagi nak buat kat mana, mungkin kat Belgium..Dia follow je kat mana pun tak kisah sebab prof uda yang nak cari kan tempat kat dia..huhu bestnya...Kalaulah saya terima tawaran SLAB unimap hari tu kan bagus...Agaknyer sekarang ni saya dah kat oversea dah pun & dah nak habis belajar agaknya..& yang penting mungkin dah banyak tempat yang saya dah pergi jalan-jalan..Dalam sedih-sedih pun masih ingat nak jalan-jalan je saya nih..huhu frust betul la..Kenapalah saya tak terima SLAB tu??? Tapi tu la, kalau je yang banyak kan..
Lepas chatting dengan Ann, saya pun search novel-novel dari penulis-penulis yang saya minat. Lepas tu saya terjumpa blog Afza (Nia Azalea)..Dulu dia student kat UTM Skudai, tempat di mana saya dapat degree dulu..Dalam blog dia tu, dia ada cerita pasal study dia dan pasal jalan2 kat sana..Then saya tengok ada gambar Rozana & husband dia Sobri...Rozana & husband dia ni study kat unimap dulu, dorang graduate sama2 sekali dengan saya..Dorang sekarang ni tengah buat PhD kat Sheffield..Lepas tu saya pun masuk Blog Rozana dan baca cerita dia kat sana...

And then what happen to me is saya sedih sangat2...Rasa nak menangis..Nasib baik kat office, kalau kat rumah rasanya dah banjir dah rumah saya tuh...saya rasa sedih sangat sebab saya masih di sini, masih di kerusi empuk saya ni, masih dengan kerje2 saya yang entah bila akan habis...kawan2 seangkatan saya semuanya dah further study oversea...Ijan & Rom, Wawa & Din, Rozana & Sobri...dan member yang lain..ramai sangat kat sana, & ada juga nama yang saya lupa tapi muka dorang saya still lagi ingat..arrggghhhhh jelesnya saya...Faiz pun dah buat PhD, Ann akan buat lepas ni huhuhu...Saya graduate dulu dari dorang tapi dorang dah buat PhD pun..saya chatting dengan Faiz mengadu kat dia, menyampah je tau si Faiz nih...tapi ada la juga dia encourage saya to continue study & ada juga la dia menjeleskan saya..tak sudah2 nak jeleskan saya..saya frust dengan diri saya sendiri..kenapalah saya tak ambil SLAB tu ek, kenapa kenapa kenapa??? Adakah kerana ketika itu saya baru 2 bulan bekerja??? huhu..sedihnya, kawan2 saya dah buat PhD tapi saya masih lagi ketinggalan di sini..hopefully satu hari nnti akan ada juga peluang untuk saya sambung belajar..insya-allah...

2 comments:

  1. padanla email kat aku url blog ko..
    tengah bersedih rupanya..
    apa ko nak sedih2..
    bukannya ko tak bleh nak regis wat Phd..ko aje yang tanak2 lagik..
    journal2 ko yang ko dah penah run through pun dah basi dah by now kalau nak diikutkan..
    apply ja SIL wat phd dah alang2 kena bond ngan RNd..
    Dr.Shah sure kasik nye..

    p/s:
    hari tu aku memang lapar tahap dewa nya..plus hp bateri flat teruss..
    tak terpk dah aku..
    next time k..
    lately aku selalu turun cyber wat testing..
    nanti aku turun lagik aku calling2 k...

    ReplyDelete
  2. heheh...mungkin aku buat kat sni jelah pastu minta attachment 6months ke kt oversea...

    ReplyDelete

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...