Thursday, October 15, 2009

Apa MaSaLaHNYa..


Tadi aku bgtau kt my boss aku tak nak buat ape2, EM simulation ke design ke..ape2 jelah, semuanya aku tak nak buat..then, i told my boss that i want to take 1 month leave...CraZy rite...hahaha...1 month without salary...ishhhh biar betul la aku nih kan nk ambik cuti sebulan tanpa gaji, sape nk support aku selama sebulan tu..nk makan apa?? sapa nk bayar kereta, kad kredit, bil hp maxis, bg duit kt parents??...kalo ada Mr Gula-gula tak pe jg kn, ni Mr Gula-gula pn tak ada...i'm alone...hahaha...
Apa masalah aku sebenarnya sekarang nih???
Nk KeJa??? Nk BerHeNti KeJa?? Nk BelaJaR??
Kereta LaMa?? Kereta Baru???
DuiT?? CiNTa (aku mana ade pakwe nk cintan2 nih)?? KaHwiN??

Ishhhh byk pula isunya kn...
Semalam aku dh survey kos sambung BeLaJaR, kt universiti mana tu tak payah la korang tahu..3thn buat PhD kena bayar RM9100..So kalo nk guna duit KWSP rasanya tak ada masalah, lebih drp cukup...tp belajar part time la..kalo full time nnti tak ada sapa plak nk bayarkan semua bill2 aku tuh (seperti yg telah aku sebut kt atas td tuh...)...Tapi aku sendiri pn tak tau bila nk sambung belajar samada selepas kahwin atau pn sebelum aku kahwin sebab aku nk ada byk pengalaman & ilmu yg penuh didada then barulah aku nk sambung belajar...
Then, semalam aku ada isi form spa8 jg..ala form yg utk sesiapa nk memohon kerja kt government tuh..saje jelah aku isi form tuh mcm thn2 sebelumnya..bila kena pergi ambil exam, aku tak attend pn..
Aku suka dgn keje design yg aku buat sekarang nih tp aku tak tahu kenapa aku demotivated...5 hari lg kena submit progress report..ntah ape yg aku nk report, progress pn tak ada...tolonglah bg semangat pd aku untuk aku motivasikan diri aku nih, please...at least dapatlah aku siapkn keje mengikut due date yang telah ditetapkan...
By the way, 1 masalah aku dh settle..kereta aku dh selamat pn keluar dr workshop, so senang la sikit utk aku bergerak ke sana sini tp kn roadtax le plak dh due date...ish ish ish




-MiZa-
Highly demotivated for this week...

Lately, aku cepat terasa hati dgn org2 disekeliling aku..tetiba plak sensitif kn aku nih..nape ntah..maybe sbb byk sgt masalah yg aku pikir, nak2 psl keje..

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...