Sunday, August 22, 2010

Tayar Kereta aKu...

Hari khamis br2 ni aku keluar tukar tayar kereta dgn en. pakwe...alkisahnya aku mmg blm terpikir lg nk tukar tayar kereta aku ni sbb aku rasa mcm ok lg (pdhal dh tau kata bunga dh takda sblh tepi)..masa aku & en.pakwe on the way ke Lumut 2 minggu lepas (ikut Kuala Selangor-Teluk Intan-Lumut), kitorg singgah Stesen Petronas sbb en.pakwe nak ke toilet & aku nak isi angin tayar...then masa nk isi angin tuh aku pn tgk la tayar kereta aku sebelah kiri...uissshhhh terkejut giler aku tgk sbbnya dh nmpk dawai...huhuhu :( dgn muka sedih aku pn bgtau kt en.pakwe & dia pn terkejut..en.pakwe jd takut sgt sbb jauh lg perjalan kitorg nk smpai ke Lumut tu, then dia risaukan aku ulang alik ke ofis...tp aku nih jenis tawakal jelah, rasa msh selamat lg tp kena bawa kereta slow2 jelah...
Lps blk dr Lumut kitorg msh lg blm tukar tayar kereta, msh lg selamba bawa kereta ulang alik ke ofis (dh itu je kenderaan yg aku ade)...sampailah hari rabu (18/08/2010), kitorg singgah kt Petronas Bandar Kinrara sbb nak isi angin tayar belakang...entah kenapa asyik takde angin je sampai kempis tayar...masa en.pakwe nak isi angin tuhlah dia tgk tayar dpn sblh kiri tuh skali lagi...alamakkkk kali tayar tu dh mcm nk pecah (dh terkoyak kt sblh tepi mcm dlm gambar yg diambil tuh)...kitorg masing2 mmg rasa cuak sgt, mana tidaknya kitorg on the way nk ke Summit USJ ada majlis berbuka puasa...On the way nk ke Summit tuh kitorg singgah Puchong nk tukar tayar, cr tayar 2nd hand je tp mahal ya amat...so aku decide nk ke Serdang Raya esoknya sbb kt situ tayar 2nd hand mmg murah skit, RM50 sebiji pn dh boleh dapat..

So hr khamis tuh aku pn ajak en.pakwe ke kedai tayar kt serdang raya, kena bawa en pakwe skali sbbnya nk tukar tayar tuh nk minta duit dr dia hehehee... :) so mula2 nk tukar sebiji je then dorg check2 tgk kena tukar 2 biji sbb lg 1 tuh pn dh keluar dawai jg...pastu tayar belakang yg slelau sgt kempis tuh rupanya kena paku...ermmm, 2jam lbg la jg kt kedai tayar tuh so kos keseluruhan RM105 termasuk kos tampal tayar kempis tuh. Lps tukar tayar tuh barulah sedappp skit bawa kereta...apa2 pn thanks to en.pakwe sbb bayar kos tayar tuh... :)

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...