Saturday, January 11, 2014

Cerita Hujung Minggu: Filem Balistik


Assalamualaikum..

You all apa khabar? saya sihat-sihat saja...apa cerita hujung minggu korang? harap semuanya baik-baik saja..Saya hari ni berkesempatan meluangkan masa bersama kawan saya, Liza untuk menonton Balistik lakonan Dato' Rosyam Nor (Saga), Adi Putra (Nizam), Rita Rudaini (Salina), dan ramai lagi..

Pada saya Balistik lain daripada filem lain yang pernah saya tonton sebelum ini..Walaupun Balistik ada secene tembak menembak, pukul memukul, disko, club, gangster tetapi Balistik juga menekankan scene kekeluargaan dan Persahabatan..Pada saya, Balistik sarat dengan emosi dan aksi..paling menyentuh emosi saya bila scene Saga bersama anaknya di mana Saga sebagai bapa tunggal terpaksa menguruskan sendiri anaknya..itu amat menyentuh hati saya, lantas saya teringatkan suami saya di kampung (saya dan suami saya PJJ) yang menguruskan 2 orang anaknya hasil daripada perkahwinan bersama arwah isterinya..memang sangat menyedihkan dan saya hampir menangis melihat scene tersebut..Ending Balistik juga sesuatu yang tidak dijangka...Mungkinkah akan ada Balistik 2?? sama-sama kita nantikan...Saya bagi 5 bintang untuk Balistik kerana tidak mengecewakan saya dari saat saya duduk di kerusi sehinggalah saya meninggalkan panggung..Tahniah kepada pelakon-pelakon Balistik, pengarah, penerbit dan juga krew serta produksi Balistik..Good Job!!...Kepada anda di luar sana yang belum lagi menonton Balistik, jangan lepaskan peluang untuk menonton Balistik kerana Balistik tidak akan di tayangkan di Astro First. Support Filem Melayu Kita...!!....

#Balistik #RosyamNor #AdiPutra #RitaRudaini

Dari Mata Pena Ku;

4 comments:

  1. balistik ni mcm ganas jea jalan ceritanya. hehee

    ReplyDelete
  2. Nina: rasa mcm ganas tpi sebenarnya takde laa ganas sgt..mmg best..part kekeluargaan tuh mmg menyentuh hati..tk mcm crita2 gangster yg lain yg gnas & lbh byk aksi drp kekeluargaan hehehehe :)

    ReplyDelete
  3. baru lepas tgk balistik..cter nie sangat sarat dengan mesej kekeluargaan n best sngat..hope ade balistik 2..saya kasik 10 star :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakhira Amira: hehehe...kannn...memang best sgt2 :) tak menyesal tgk kn...saya pn mengharapkan ada balistik 2...

      Delete

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...