Wednesday, January 1, 2014

Miza Terjebak Menjadi Ahli Shaklee

Assalamualaikum....

Hai you all...bersua kita kembali...kali ni saya nak bercerita pasal jebak, terjebak, menjebakkan diri dengan Menjadi Ahli Shaklee...apa punya bahasa laa saya nih kan...

Erm kenapa tajuk nya ada perkataan "Terjebak"...sebabnya saya tak pernah pun terfikir untuk mengambil atau makan mana-mana Vitamin daripada mana-mana syarikat yang ada kat Malaysia ni...wahhh gitu...sebab selama ni saya cuma beli Vitamin di Watson dari jenama BlackMores sahaja..Tapi kini sejak saya Menjadi Ahli Shaklee, saya sudah pun mengambil Vitamin Shaklee dan sudah menjadi rutin saya untuk makan Vitamin Shaklee pada setiap hari...

Kisahnya bermula apabila mak saya sering mengadu lenguh-lenguh tangan dan kebas..check di klinik dah banyak kali...jadi apabila ada kawan sepejabat yang promote mengenai vitamin, saya pun ingin tahu lebih lanjut...mana tahu mungkin saya boleh belikan untuk mak saya...untuk mak ayah saya, cakap je ubat atau Vitamin apa saja, saya mesti akan beli utk mereka asalkan ubat atau vitamin itu memberikan kebaikan kepada mereka..untuk mereka saya sanggup apa sahaja...

Jadi, saya pun berborak dengan Amy dan minta dia berikan saya pamplet atau buku mengenai info-info yang berkaitan dengan Vitamin yang dia jual. Dia pun berikan kepada saya...oooohhh Shaklee rupanya...helaian demi helaian saya selak, mencari-cari Vitamin yang sesuai untuk mak saya..setelah dibaca dengan teliti saya pun membuat keputusan untuk membeli Vita-Lea Iron Formula dan OsteMatrix. Harap mak saya akan suka...dalam beberapa hari berikutnya saya pun mendapat Vitamin tersebut dan saya berikan kepada mak saya. Alhamdulillah, mak saya suka...

Kemudian, saya tidak terus mengambil keputusan untuk menjadi ahli Shaklee..saya melihat & mendengar cerita daripada kawan-kawan saya (Amy & Farha) mengenai perkembangan bisnes mereka dengan Shaklee..dari cerita pasal info Vitamin sampailah ke Customer sampailah ke Bonus bulanan...Di dalam hati saya cuma terdetik "oooohh begitu...ermmm.."...tapi saya tetap masih setia mendengar cerita mereka...Sehari dari ke sehari, sampailah saya terbuka hati nak membeli Alfafa Complex & Lecithin (terdapat dalam set kuruskan badan)..sebabnya saya membeli kedua-dua produk Vitamin Shaklee ni adalah kerana saya nak maintain kan berat badan saya (nanti saya ceritakan kelebihan Alfafa Complex & Lecithin nih yer dan juga produk-produk Vitamin Shaklee yang lain)...walaupun saya tidaklah terlalu kurus dan tidaklah terlalu gemuk, bak kata orang yang sedang-sedang saja tapi saya masih nak menjaga penampilan diri saya kerana saya adalah seorang yang obses dengan penampilan diri..haaaa gitu kau...Jadi daripada situ saya pun terbuka hati untuk mendaftar Menjadi Ahli Shaklee..dan mula menggunakan produk Vitamin Shaklee nih...


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk Vitamin semulajadi daripada Shaklee, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh menghubungi saya di:


Saya adalah Independent Distributor Shaklee yang sah.
Nama: Miza
Shaklee ID: 1000531
Website Shaklee: www.shaklee.com.my
Area: Putrajaya, Cyberjaya, Seri Kembangan, Dengkil, Puchong, Serdang, Perlis


#MenjadiAhliShaklee


Dari Mata Pena Ku;

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...