Wednesday, August 26, 2015

Beri Ikan Makan di Taman Botani Putrajaya


Ahad lepas saya ke Taman Botani Putrajaya..Actually dari hari sabtu lagi Liza ajak keluar ke Taman Botani untuk release tension. Katanya mungkin boleh tenang sikit dengan melayan dan memberi makan ikan. Tapi saya menolak sebab mood saya tak stabil dan asyik beremosi sahaja.

So saya join aktiviti beri makan pada ikan pada hari ahad. Memang menenangkan perasaan...rasa kosong je...dengan suasana yang nyaman. Mesti anda tak terfikir kan kat situ boleh buat aktiviti seperti itu. Anda yang dah berkeluarga boleh bawa anak-anak ke Taman Botani Putrajaya, selain memberi makan ikan, anda boleh beriadah bersama keluarga dan anak anda juga boleh mengayuh basikal di kawasan sekeliling. Nah, saya kongsikan gambar dengan anda semua. Actually tak banyak pun saya ambil, selebihnya ada pada kak zan.





Jangan lupa bawa bekalan roti untuk diberi makan kepada ikan. Ada roti-roti yang dah expired kat rumah tu boleh diberi makan ikan, sayang kalau dibuang ke dalam tong sampah. At least dapat juga pahala memberi makanan kepada haiwan. 

"Sedekah kepada binatang atau haiwan sekeliling kita mampu menguji keikhlasan hati kita. Ini kerana, bersedekah terhadap binatang,binatang tidak mampu mengucap terima kasih apatah lagi membalasnya. Namun, jika yakin dengan rezeki yang kita sedekah itu terkandung seribu hikmah, perasaan ikhlas akan timbul tanpa ragu-ragu. Kesan nya, kehidupan kita berkat, cukup serba serbi dan makmur sejahtera."


Dari Mata Pena Ku;

No comments:

Post a Comment

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...