Monday, August 24, 2009

Come Back to Taiwan, 20082009

Dlm pkl 5am mcm tuh aku dh bgn untuk siap2, solat & kemas2 brg terakhir yg perlu dimasukkan ke dlm bag..pkl 6.15am aku dh diap, tggu liza dtg amik jer..pkl 6.40am kitorg gerak dr umah aku, sampai kt KLIA dlm pkl 7.10am mcm tu..pizin dh tggu aku, almaklumlah aku lmbt smpai tp its ok lg coz kena ada kt KLIA 2jam sblm flight berlepas..Then kitorg q kat bahagian E, ramai giler org..Sampai turn aku & pizin, aku ckp kt pizin "harap2 dpt la org kt kaunter tuh yg ok"..So masa timbang bag mmg suspen jerk sbb aku tau bag aku tuh mmg berat..Berat bag aku 30.6 kg & berat bag pizin 22.2 kg, so total berat bag kitorg 52.8 kg..aku pn try la ngayat brother kt kaunter MAS tuh, so dpt la dia kurangkn berat yg kena charge. Aku just kena charge for 2kg only, thanks bro..After settle tiket, aku proceed to excess baggage kaunter (bhgn H) & bayar RM124.

Dh bayar semua, aku & pizin pn gerak ke bhgn international..masa kt bhgn polis check badan tuh, aku bleh jer buat tak tau & mengelak dr kena check..siap sengih2 kt dorg tuh then dorg tanya "sedara eh kita"..aku pn jwb "ha'ah sedara tp sedara sapa eh"..polis tuh pn jwb "sedara seislam"..hehe :) kelakar aku rasa..aku & pizin pn terus jer beredar dr situ cepat2 sebab kitorg nk kena naik train plak untuk ke terminal lg 1..Sampai jer kt situ, trus kitorg cri tempat utk breakfast..laparnyer..pizin ajak mkn kt Burger King tp aku mcm tak nak, kalo bleh tu nk cari makanan melayu pagi2 nih sebelum aku meninggalkn Malaysia..So kitorg decide mkn kt Restoran Jalan Alor..Ermm, kitorg order roti canai & teh ais..nak tau brape kitorg bayar utk roti canai & teh ais tuh?? Mmg mahal giler la, roti canai RM10 & teh ais RM5..Pizin ckp "mkn kt Burger King pn tak pe, harga lbh kurang jer"..



Lps breakfast, kitorg bergegas ke C15 for boarding..kelam kabut kitorg jalan sbb dh lambat..boarding pkl 8.55am, nasib baik la sempat sampai kt situ..Sambil tunggu2 tuh aku call mak, kali nih ok jerk tak sedih2 pn..kalo thn lepas, asyik mengalir jerk air mata aku nih..So dh masuk dlm flight, aku nih mcm biasa le keje tido jerk..mata mmg langsung tak bleh nk buka, ngantuk sgt sbb aku baru tido 3jam..pizin plak layan movie..bila time mkn terus aku sedar..Oh ye kali ni aku dpt hbskn makanan aku nih even makanan nih sama jer mcm thn lepas tp thn lepas sidah yg hbskn semua makanan aku hehe..Tido, makan, minum, tido , minum & tido, pukul 1.55pm flight selamat landing kat Taoyuan International Airport..Sampai jer, terus on hp sbb nk tukar simcard no Taiwan..dlm setengah jam jg kitorg dok settlekn psl simcard problem, simcard aku ok tp simcard yg pizin nk guna tu problem plak..Ermm, lps settle psl simcard kitorg q utk check passport..bleh plak imigration officer tuh ckp mandarin dgn aku, bknnyer aku fhm pn..

After that, kitorg gi la nak amik bag..skali tgk bag kitorg dh tak der..alamak mcm mana nih..kitorg pn jln ke sana sini mencari bag kitorg, last2 aku nmpak bag kitorg kt bahagian lost & found..hahahah :D tuh la lambat sgt amik bag tp sib baik la tak hilang kn..kalo tak, nangis la kitorg kt situ..Thomas & Dr Wang dh tunggu kitorg kt luar, nasib baik dorg baru jer smpai..From airport, kitorg terus ke NCTU..1st thing yg kitorg dpt ialah "chen chu nai cha"..Thomas beli kt Dining Hall 2, mmg sedap & rasa excited sgt sbb dh lama tak dpt minum..Lps beli air, terus dia hantar kitorg kt tempat tinggal..Dlm pkl 5pm, Thomas dtg ambil utk bawa gi beli barang kt Geant & RT-Mart, also for our dinner today...Alhamdulillah, kitorg dh selamat sampai kt Taiwan. Welcome to Taiwan - Touch Your Heart..


p/s: lambat sikit update sebab aku bz & mmg tak sempat pn nk update blog ni..nnti dh start training lglah tak sempat nk update..

2 comments:

  1. pi taiwan lagi tahun ni dear? enjoy ur time and selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  2. ha'ah la kak milin...kitorg mmg enjoy sgt :) Slamat berpuasa untuk kak milin jg :)

    ReplyDelete

PART 2 - Kisah SADIS lagi TRAGIS Nak ke PAK BARA Tak Kesampaian

PART 2 . . Masa lalu nak lepas border tu, punya panjang giler orang beratur nak cop border. Miza drop mak siap-siap utk que kat situ. ...